Ile można zyskać na odelżaniu drzwi i jakim kosztem?

Miejsce – możesz to wykonać właściwie wszędzie (chyba, że potrzebujesz dostępu do gniazdka).
Narzędzia – zestaw kluczy, temperatura (suchy lód, opalarka lub upał), coś do podważania mat, tworzywo na boczek, wkręty, [opcjonalnie: coś do zabezpieczenia przed korozją zarysowań, wiertarka do roznitowania, lutownica do przewodów].
Zdjęcie starego boczka – prosta i łatwa czynność – wystarczy poszukać info w internecie jak to zrobić w Twoim modelu (trzeba znależć wszystkie miejsca gdzie jest przykręcony na śruby, następnie podważyć/pociągnąć bo będą go trzymały plastikowe zaczepy [plastikowe zaczepy niestety łatwo się łamią ale i tak już nie będą potrzebne]).
Usuwanie mat robi się na dwa sposoby: na ciepło i na zimno. Usuwanie na zimno – odsyłam do artykułu ( https://madcatsgarage.wordpress.com/2016/10/28/przeklete-czarne-gluty/ ). Do usuwania na ciepło najłatwiej wykorzystać opalarkę (koszt około 40pln jak ktoś nie ma) lub upalne dni 😀 Bez temperatury maty usuwa się trudno i lakier się mocno rysuje (trzeba potem zabezpieczyć przed korozją) Na ciepło robi się elastyczny i klej łatwo odchodzi a na zimno się kruszy.
Głośniki – no niestety – albo rajdówka albo caraudio. Dla tych, których ten punkt boli podpowiem, że w dzisiejszych czasach alternatywa może być przenośny głośnik, który na czas rajdów wystawimy z auta. Głośniki, okablowanie i radio usuwamy.
Inne plastiki – np: mocowania głośnika, niepotrzebne mocowania przewodów, osłony lusterek, oraz inne – właściwie są to gramy ale zupełnie zbędne, więc po co je wozić 🙂
Nowy boczek – ja wykorzystałem do tego tworzywo o nazwie HIPS (arkusz 2x1m grubości 0.5mm), niektórzy stosują też poliamid (PA) Ważne aby materiał był niepalny, nie wydzielał szkodliwych substancji i był lekki. Przykręcamy go na wkręty. Ja dodatkowo z kawałka taśmy materiałowej dorobiłem “pociągadło” aby łatwiej zamykać drzwi. Tip: nie dokręcajcie mocno wkrętów – te plastiki mają sporą rozszerzalność temperaturową (w lato się lekko pofalują ale w zimę mogą pęknąć).

Porządek z przewodami – ja dodatkowo usunąłem kostkę od lusterka (patent Szymona Jaroszyńskiego) w ten sposób całość ładniej wygląda.
Co robią profesjonaliści:
Drzwi z superlekkiego materiału (np kevlar), do tego szyby z laminatu (bez mechanizmów otwierania). Koszt kilka tysięcy ale ważą bardzo mało.